Jump to content



  • 0
аскер

ДНК-проект: общие вопросы

Question

http://vivovoco.nns.ru/VV/JOURNAL/VRAN/03_...7/ETHNOGENE.HTM

Из рис.4 видно, что в целом европеоидные линии встречаются у всех без исключения тюрков и в целом доминируют над монголоидными. Мне кажется это достаточный факт для того, чтобы признать, что европеидность тюркам была присуща изначально и вовсе не является молодым субстратом.

  • Одобряю 1
Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Что скажете о егалитарной революции*?

Когда состялось она на вашем взгляде: в плеистоцене , у предтечи Хомо Сапенса, или позже?

*Ето собитие означет перевращение хоминидное (полу-обезянное) "алфа-мужское" общество - в егалитарном обществе, познато при всех чистих охотноков-собирателях (какие култури не същесвуют в ЦА, и в Европе, потому что егалитарная култура палеоазитиами, и егалитраная култура пред-ИЕ т.н. "хортикултуристами", давном перетершели неолитические влияния**) ;...Егалтарная революция -ето точнее обращение "пирамида власти" - на ней вверх сложилос множество и колектив (група, где индивиди связаними собой родственами связами), которое множество подчинило агресивнами самцами..

**Неолитические влияния: более и вполне жестское "разделение труда" между поломи, тоже стратификация, усложнение и йерархизация (ранжированиие) общество - являются следствием фермерство (т.н <<морал "плуга>>) и пастушество (кочевое), торговля, и милитаризация..

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Что скажете о егалитарной революции*?

Когда состялось она на вашем взгляде: в плеистоцене , у предтечи Хомо Сапенса, или позже?

*Ето собитие означет перевращение хоминидное (полу-обезянное) "алфа-мужское" общество - в егалитарном обществе, познато при всех чистих охотноков-собирателях (какие култури не същесвуют в ЦА, и в Европе, потому что егалитарная култура палеоазитиами, и егалитраная култура пред-ИЕ т.н. "хортикултуристами", давном перетершели неолитические влияния**) ;...Егалтарная революция -ето точнее обращение "пирамида власти" - на ней вверх сложилос множество и колектив (група, где индивиди связаними собой родственами связами), которое множество подчинило агресивнами самцами..

**Неолитические влияния: более и вполне жестское "разделение труда" между поломи, тоже стратификация, усложнение и йерархизация (ранжированиие) общество - являются следствием фермерство (т.н <<морал "плуга>>) и пастушество (кочевое), торговля, и милитаризация..

http://tuvalu.santafe.edu/~bowles/Archeology.pdf

EGALITARIAN SOCIETIES

Aside from age and sex, there

is equal access to status and positions of prestige,

which are fluid from generation to generation, informal,

and reflective of qualities of individuals. There

are no permanent positions of power or dominance,

and leaders are situational, chosen for their abilities

in certain circumstances and not usually carried over

into other situations. Power (or dominance) is essentially

Wolf ’s first and second modes; it plays out in interpersonal

relationships and depends on eloquence,

social ability, and other personal traits. Dominance

may have little or nothing to do with prestige.

According to Fried (1967), egalitarian societies have

an egalitarian economy in which reciprocity and generosity

are valued—awarded prestige. There may be

strong social expectations against accumulation of

material goods; prestige may come by giving things

away, by being generous, rather than by being thrifty.

Reciprocal relations are kept balanced over some long

term, and no single individual or group controls access

to the necessities of life, which are accessible to all

members of the society. In sum, egalitarian societies

are those in which there is equal access to (1) positions

of prestige and (2) the means of production."

--------------------

Table 28.2. Types of societies defined by anthropologists and archaeologists, based on socio-political

organization.

Bands: Egalitarian, demographically small (25–50 people), fluid membership, band membership based

on kinship, friendship, hunter-gatherers.

Tribes: Egalitarian, demographically larger (500+), membership fixed, based on kinship, huntergatherers,

and farmers; concept of tribe controversial.

Chiefdoms: Ranked, ascribed leadership positions, demographically larger (2,000+), decision making

centralized with a two-tier decision-making hierarchy, leadership lacks coercive power; chiefs

usually have social power.

States: Stratified, with minimally a three-tier decision-making hierarchy; leadership has both tactical

and strategic power; states usually have a territorial base.

Transegalitarian societies: Term for societies that are neither egalitarian nor ranked. There may be unequal access

to prestige, but numbers of high-prestige positions fluid, positions are achieved, based on

generosity, ability to attract followers, social power.

Middle-range societies: Broad term for societies falling between bands and states.

Complex societies: Can have three meanings: (1) “civilization,” (2) societies with many parts, implying social

hierarchies and/or occupational specialization (the usage here), or, more narrowly (3)

societies with permanent ranking. At a basic level, all human societies are complex, some

more than others.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

http://tuvalu.santafe.edu/~bowles/Archeology.pdf

EGALITARIAN SOCIETIES

Aside from age and sex, there

is equal access to status and positions of prestige,

which are fluid from generation to generation, informal,

and reflective of qualities of individuals. There

are no permanent positions of power or dominance,

and leaders are situational, chosen for their abilities

in certain circumstances and not usually carried over

into other situations. Power (or dominance) is essentially

Wolf ’s first and second modes; it plays out in interpersonal

relationships and depends on eloquence,

social ability, and other personal traits. Dominance

may have little or nothing to do with prestige.

According to Fried (1967), egalitarian societies have

an egalitarian economy in which reciprocity and generosity

are valued—awarded prestige. There may be

strong social expectations against accumulation of

material goods; prestige may come by giving things

away, by being generous, rather than by being thrifty.

Reciprocal relations are kept balanced over some long

term, and no single individual or group controls access

to the necessities of life, which are accessible to all

members of the society. In sum, egalitarian societies

are those in which there is equal access to (1) positions

of prestige and (2) the means of production."

--------------------

Table 28.2. Types of societies defined by anthropologists and archaeologists, based on socio-political

organization.

Bands: Egalitarian, demographically small (25–50 people), fluid membership, band membership based

on kinship, friendship, hunter-gatherers.

Tribes: Egalitarian, demographically larger (500+), membership fixed, based on kinship, huntergatherers,

and farmers; concept of tribe controversial.

Chiefdoms: Ranked, ascribed leadership positions, demographically larger (2,000+), decision making

centralized with a two-tier decision-making hierarchy, leadership lacks coercive power; chiefs

usually have social power.

States: Stratified, with minimally a three-tier decision-making hierarchy; leadership has both tactical

and strategic power; states usually have a territorial base.

Transegalitarian societies: Term for societies that are neither egalitarian nor ranked. There may be unequal access

to prestige, but numbers of high-prestige positions fluid, positions are achieved, based on

generosity, ability to attract followers, social power.

Middle-range societies: Broad term for societies falling between bands and states.

Complex societies: Can have three meanings: (1) “civilization,” (2) societies with many parts, implying social

hierarchies and/or occupational specialization (the usage here), or, more narrowly (3)

societies with permanent ranking. At a basic level, all human societies are complex, some

more than others.

The Origins of Hunter Gatherer Egalitarianism

http://www.scribd.com/doc/25988351/The-Origins-of-Hunter-Gatherer-Egalitarianis

Christopher Boehm

Conflict and the

Evolution of Social Control

http://www.unl.edu/rhames/courses/current/readings/boehm.pdf

Earlier Explanations of Sociopolitical

Leveling

"Egalitarian society" has become one of anthropology's

best-known sociopolitical types (see Fortes and EvansPritchard

1940; Middleton and Tait 1958; Service 1962,

1975; Fried 1967). The central idea has been that in such

societies political leadership is weak and ranking and

stratification among adult males are absent or muted

(see also Flanagan and Rayner 1988, Knauft 1991). For

scholars focusing on political evolution and on state origins

in particular, this "type" in a sense was an expedient

invention, providing a baseline for diachronic analysis

(see Mitchell 1978, Schneider 1979, Cashdan 1980).

Thus, "egalitarian society" was originally defined

chiefly in terms of what was known about the smallscale

nomadic foraging societies that so obviously contrasted

with centralized polities. An important point

agreed upon early on was that a readily recognized air

of "equality" prevailed among adult males and at best

leaders had little authority or economic advantage.

In explaining egalitarian society, Fried (1967:34)

stressed "leveling mechanisms," in particular ones that

might be called automatic: external factors that were

likely to inhibit hierarchy and that operated independently

of people's intentions. His early focus was on

hunting bands, and he explained leveling in terms of the

exigencies of a nomadic life in which a highly cooperative

small group was unable to accumulate much material

wealth. Over several decades, other societal types

were recognized as exhibiting similar political patterns

and were similarly explained in terms of local environmental,

economic, demographic, and social-structural

features. Analyses of individual egalitarian societies or

и т.d.

http://www.unl.edu/rhames/courses/current/readings/boehm.pdf

Egalitarian Behavior and Reverse Dominance Hierarchy [and Comments

and Reply]

Christopher Boehm; Harold B. Barclay; Robert Knox Dentan; Marie-Claude Dupre;

Jonathan D. Hill; Susan Kent; Bruce M. Knauft; Keith F. Otterbein; Steve Rayner

http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0003293

Dynamics of Alliance Formation and the Egalitarian Revolution

Sergey Gavrilets1,2,4*, Edgar A. Duenez-Guzman3, Michael D. Vose3

http://www.scribd.com/doc/25988351/The-Origins-of-Hunter-Gatherer-Egalitarianis

The Origins of Hunter Gatherer Egalitarianism

Christopher Boehm

Conflict and the

Evolution of Social Control

http://www.sscnet.ucla.edu/anthro/faculty/boyd/SecondOrderFreeRidePublished.pdf

The evolution of altruistic punishment

Robert Boyd*†, Herbert Gintis‡, Samuel Bowles§, and Peter J. Richerson¶

*Department of Anthropology, University of California, Los Angeles, CA 90095; ‡Department of Economics, University of Massachusetts,

Amherst, MA 01002, §Santa Fe Institute, 1399 Hyde Park Road, Santa Fe, NM 87501; and ¶Department of Environmental Science and

Policy, University of California, Davis, CA 95616

Communicated by Elinor Ostrom, Indiana University, Bloomington, IN, January 24, 2003 (received for review September 23, 2002)

http://www.unl.edu/rhames/courses/current/readings/erdal.pdf

On Human Egalitarianism: An Evolutionary Product of Machiavellian

Status Escalation?

David Erdal; Andrew Whiten; Christopher Boehm; Bruce Knauft

Current Anthropology, Vol. 35, No.2. (Apr., 1994), pp. 175-183.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Этногенез пуштунов (афганцев) с точки зрения популяционной генетики

Жаксылык Сабитов

Цитировать

Вопрос происхождения пуштунов (афганцев) довольно слабо разработан не только с точки зрения популяционной генетики, но и с точки зрения истории. Это вызвано, с одной стороны, малой плотностью обсуждения этногенеза афганцев со стороны исследователей, с другой стороны - отсутствием в самом Афганистане исторических исследований в силу неразвитости самой государственности.

http://rjgg.molgen.org/index.php/RJGGRE/article/view/77

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Слышал, что ДНК-анализ проводят и в Астсане, если это так, насколько можно доверять их анализам, никто не знает?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Доверять можно в лаборатории, но это будет раза в два дороже чем в Алматы или США.

Хотя можно сдать в Астане и выслать результат в США.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Доверять можно в лаборатории, но это будет раза в два дороже чем в Алматы или США.

Хотя можно сдать в Астане и выслать результат в США.

Я знаю, что Вы провоите проект FT DNA по Казахстану, а как можно участвовать в проекте?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Я знаю, что Вы провоите проект FTDNA по Казахстану, а как можно участвовать в проекте?

Нужно выбрать какой анализ по каким маркерам вы хотите пройти, скинуть физический адрес с индексом в ЛС, я смогу заказать вам ДНК-набор. И если не затруднит сразу скиньте данные по вашей родовой принадлежности. (Например у меня Аргын, внутри аргынов атыгай, внутри атыгаев бабасан)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Нужно выбрать какой анализ по каким маркерам вы хотите пройти, скинуть физический адрес с индексом в ЛС, я смогу заказать вам ДНК-набор. И если не затруднит сразу скиньте данные по вашей родовой принадлежности. (Например у меня Аргын, внутри аргынов атыгай, внутри атыгаев бабасан)

Я не могу отправить по личке, незнаю, почему...

а Вы можете скинуть свой е-майл?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Скинул.

Когда я должен оплатить тест, после получения kit-а или после того, как ФТ ДНА получит образец?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Когда я должен оплатить тест, после получения kit-а или после того, как ФТ ДНА получит образец?

Лучше оплатить после прихода кита в Хьюстон обратно.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

ДНК жителей отдалённых поселениях в западной части Китая на 56 % является индоевропейским.

http://brainfuckoff....2010-12-31-1024

Запад Китая граничит со Средней Азией и это исконно не ханьская земля, там живут уйгуры, казахи, кыргызы, таджики. Так что это не новость.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Прото-монголы "завоевали" Северную Америку.Так говорит днк индейцев СА.

Paleo-Amerindian C3 Y-Chromosome Lineage arrived around 8000 BC, ... for by DNA), likely link Na-Dene speaking, "C3-clan" proto-Mongols to.....

http://dna-forums.org/index.php?/topic/6826-proto-mongol-c3-clan-invaded-namerica-8000-bc/

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Они не протомонголы, гаплогруппа С3b среди монгол не встречается.

Тогда современные монголы есть предки индейцев. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Чушь. Не может 107родный брат быть предком своему 107-родному брату.

:D

Может, может... Монголы и инуитам, и алеутам предок, тлинкиты, алгонкины, оджибве и навахо тоже братья :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Чушь. Не может 107родный брат быть предком своему 107-родному брату.

Почему чушь? Они имеют один предок с монголами в отличии от скажем арийцов или ханьцов. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Почему чушь? Они имеют один предок с монголами в отличии от скажем арийцов или ханьцов. ;)

А теперь скажите когда жил общий предок для С3, C3c и C3b. Минимум 10 тысяч лет назад.

Были ли в то время монголы, арийцы и ханьцы?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

монголы, арийцы и ханьцы?

Очень странный вопрос. :D

И вам вопрос.

Были ли в то время C3,R1 и O3?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×
×
  • Create New...