Перейти к содержанию
Зоригтбаатар

Казахи-2

Рекомендуемые сообщения

 

 

 

Естественно что эти 95 нойонов изначально были у Чингис-хана, он же их сформировал. Речь идёт о том, к кому они впоследствие перешли вместе с лесными племенами в том числе.

 

У Джучи эмиры из лесных племен не фиксируются, там другие списки.

 

Но в приведённой Peacemaker-ом цитате говорится о том, что лесные племена были отданы старшему сыну Чингис-ханом.

  • Не согласен! 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вот его цитата, Он этот отрывок по своему понял

 

В психиатрии отрицание очевидных вещей является одним из симптомов психического расстройства.

 

Чингисхан всех лесных народов  вместе с 95 ноионами отдал своему сыну Джучи. 

 
  • Не согласен! 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 

 

 

 

Чингис-хан соизволил сказать: "Ты старший из моих сыновей. Не успели выйти из дому, как в добром здравии благополучно воротился, покорив без потерь людьми и лошадьми Лесные народы. Жалую их тебе в подданство",

 

Я имею ввиду вот эту цитату. А Вы утверждаете что у Джучи из лесных племён никто не значился. 

  • Не согласен! 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 

 

 

 

Чингис-хан соизволил сказать: "Ты старший из моих сыновей. Не успели выйти из дому, как в добром здравии благополучно воротился, покорив без потерь людьми и лошадьми Лесные народы. Жалую их тебе в подданство",

 

Я имею ввиду вот эту цитату. А Вы утверждаете что у Джучи из лесных племён никто не значился. 

 

я утверждаю что никаких 95 нойонов у Джучи не было, то что Джучи передали лесные народы я не отрицаю. Но эти лесные племена позже в  улусе Дужчи никакой значительной роли не играли

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Большая часть нынешных ойратов  почти не имеют никакого отношения к ойратам Худуга-беки.

Чингис-хан соизволил сказать: "Ты старший из моих сыновей. Не успели выйти из дому, как в добром здравии благополучно воротился, покорив без потерь людьми и лошадьми Лесные народы. Жалую их тебе в подданство",

Многие историки относят ойратов к лесным племенам. РАД раньше всех дал ясное определение этим различиям в характеристике. Он писал:"Монголы из лесного племени многочисленны, а людей своих они своим разнообразием вводили в заблуждение, потому что всякое племя, у которого юрты были расположены по лесистым местам, называли лесным племенем. Таким образом, племя тайчиут было лесным вследствие того, что их стоянки были между страною монголов, киргизов и баргутов". И поэтому "некоторые из братьев и дядьёв Чингис-хана относились к лесному племени... Короче говоря, лесных племён множество, потому что из одной племенной отрасли у одного брата юрт был вблизи леса, а у другого на равнине, происшедшие от них племена получили два имени". существовало также "много различий между одним лесным племенем и другим, потому что от леса до леса бывает расстояние в месяц пути, в два месяца или в десять дней".

То есть одно и то же племя или род могли иметь своим местопребыванием и лесистую местность, и равнину и от этого получали разные названия: одна часть могла называться лесным племенем, а другая степным племенем.

  • Одобряю 2
  • Не согласен! 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 

Есть информация по родам всех 95 ноенов?

Примерно.

 

Уважаемый,asan-kaygy,не сочтите за назойливость,в инете не смог найти инфы о родо-племенной принадлежности Аших-гургена.Может быть у вас есть какие либо данные?заранее благодарю и поздравляю с наступающим Новым годом!

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

К сожалению информации о нем нет, кроме того что он гурген (зять алтан уруга)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

опубликованы в разных статьях.

Списки из Рашид ад-дина, ССМ, Муизз ал Ансаб, Таварихи Гузидайи Нусрат-наме.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

К сожалению информации о нем нет, кроме того что он гурген (зять алтан уруга)

еще раз ханжяанав(спасибо)!понятно,что он зять(кюргн)  Чингисхана,возможно,даже вероятнее всего,дербет.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 

Большая часть нынешных ойратов  почти не имеют никакого отношения к ойратам Худуга-беки.

Чингис-хан соизволил сказать: "Ты старший из моих сыновей. Не успели выйти из дому, как в добром здравии благополучно воротился, покорив без потерь людьми и лошадьми Лесные народы. Жалую их тебе в подданство",

Многие историки относят ойратов к лесным племенам. РАД раньше всех дал ясное определение этим различиям в характеристике. Он писал:"Монголы из лесного племени многочисленны, а людей своих они своим разнообразием вводили в заблуждение, потому что всякое племя, у которого юрты были расположены по лесистым местам, называли лесным племенем. Таким образом, племя тайчиут было лесным вследствие того, что их стоянки были между страною монголов, киргизов и баргутов". И поэтому "некоторые из братьев и дядьёв Чингис-хана относились к лесному племени... Короче говоря, лесных племён множество, потому что из одной племенной отрасли у одного брата юрт был вблизи леса, а у другого на равнине, происшедшие от них племена получили два имени". существовало также "много различий между одним лесным племенем и другим, потому что от леса до леса бывает расстояние в месяц пути, в два месяца или в десять дней".

То есть одно и то же племя или род могли иметь своим местопребыванием и лесистую местность, и равнину и от этого получали разные названия: одна часть могла называться лесным племенем, а другая степным племенем.

 

 

 

 

Тысяча Дуисукэ, 1561 бывшего из племени дурбан. Уркэту 1562-нойон и его сын Есу-Бука-гургэн принадлежат к числу его прямых потомков.

Тысяча, состоящая из племен ойрат. Их было [собственно] четыре тысячи, однако в подробностях [они] не известны. Эмиром и повелителем [падишах] их был Кутука-беки. Когда он подчинился [Чингиз-хану], все ойратское войско по [установившемуся] обычаю утвердили за ним, а эмирами-тысяцкими были те люди, которых он хотел. После него [этими тысячами] ведали его сыновья, которые были побратимами-сватами [андэ-худэ]. И все!

 

В этом списке- племена дурбан и ойрат выглядят как разные племена.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 

 

Большая часть нынешных ойратов  почти не имеют никакого отношения к ойратам Худуга-беки.

Чингис-хан соизволил сказать: "Ты старший из моих сыновей. Не успели выйти из дому, как в добром здравии благополучно воротился, покорив без потерь людьми и лошадьми Лесные народы. Жалую их тебе в подданство",

Многие историки относят ойратов к лесным племенам. РАД раньше всех дал ясное определение этим различиям в характеристике. Он писал:"Монголы из лесного племени многочисленны, а людей своих они своим разнообразием вводили в заблуждение, потому что всякое племя, у которого юрты были расположены по лесистым местам, называли лесным племенем. Таким образом, племя тайчиут было лесным вследствие того, что их стоянки были между страною монголов, киргизов и баргутов". И поэтому "некоторые из братьев и дядьёв Чингис-хана относились к лесному племени... Короче говоря, лесных племён множество, потому что из одной племенной отрасли у одного брата юрт был вблизи леса, а у другого на равнине, происшедшие от них племена получили два имени". существовало также "много различий между одним лесным племенем и другим, потому что от леса до леса бывает расстояние в месяц пути, в два месяца или в десять дней".

То есть одно и то же племя или род могли иметь своим местопребыванием и лесистую местность, и равнину и от этого получали разные названия: одна часть могла называться лесным племенем, а другая степным племенем.

 

 

 

 

Тысяча Дуисукэ, 1561 бывшего из племени дурбан. Уркэту 1562-нойон и его сын Есу-Бука-гургэн принадлежат к числу его прямых потомков.

Тысяча, состоящая из племен ойрат. Их было [собственно] четыре тысячи, однако в подробностях [они] не известны. Эмиром и повелителем [падишах] их был Кутука-беки. Когда он подчинился [Чингиз-хану], все ойратское войско по [установившемуся] обычаю утвердили за ним, а эмирами-тысяцкими были те люди, которых он хотел. После него [этими тысячами] ведали его сыновья, которые были побратимами-сватами [андэ-худэ]. И все!

 

В этом списке- племена дурбан и ойрат выглядят как разные племена.

 

Рашид-ад-Дин сообщает, что Хутуга-беки был из племени дурбэнов (132, т.1, кн.1, с.138.). Если это указание соответствует действительности, то следует полагать, что речь в данном случае идёт о роде Дурбэн у ойратов, а не о тех дурбэнах, о которых РАД говорит в других местах. На это обратил внимание в своё время ещё Н.Пелльо. (225, с.57, примеч.38)

 

Санчиров В.П. "Илэтхэл шастир" как источник по истории ойратов". -М.: Наука. Главная редакция восточной литературы, 1990.-137с.

  • Не согласен! 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Қытай қызы KeshYou тобының әнін орындап бас жүлдеге ие болды


https://www.youtube.com/watch?v=U3Ei3Egtugc
 

 

 

Песня «Ризамын», написанная Жанар Дугаловой для группы «Kesh You», принесла победу Уан Нан Фей в песенном конкурсе “Шин гуан да дау” в Китае.

Уаң Нан Фей родилась в Казахской автономии в Китае. Является студенткой Пекинского университета. С детства любит петь казахские песни. В конкурсе она исполнила песню своей любимой певицы Жанар Дугаловой. В вступлении к песни была использована музыка казахской народной песни "Кара жорга", где девушка постаралась показать национальные мотивы казахского танца.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Суйiнбай мен кыргыз акыны Катаганнын айтысы

Айтыс Суюнбая и Катагана – лучшее произведение из подобных, которые возникали и до, и после упоминаемого события. Его отличает  мощная идеологическая  сила воздействия. Здесь воспеваются сплоченность  и единство нации,  человеколюбие, любовь к  родной земле. Здесь яркое повествование о нашем казахском народе, который в праздное время раскалывался на роды и жузы, а  о своей  общности вспоминал лишь в трудные времена, собираясь под едиными  национальными  знамёнами.
 

 https://www.youtube.com/watch?v=fgzCtIBCXeY

вот текст 
1847 жылы Кыргыздын бай шонжар манабы Орманхан шешесіне ас береді. Бул ас жиынга Казак пен Кыргыздын игі жаксылары бас косады. Казак акыны Суйінбай Кыргыз акыны Катаган да осы жиында кездеседі. Екеуінін айтысы болып, Казактын бар баласы айтылатын бул айтыстын максаты  елімізді, журтымызды бірлікке шакыру.

Кыргыз елінін шон манабы Байтік казактан келген калын топка: «Тезек торе! Мына бадана коз, сулу жігіт Суйінбай акын емес пе?!» – деді. Озінін аты бірінші аталганда Суйінбайдын айтканы:

Жуйіріктер косылмаган кою шанга,
Косылар Ассалаумагалайкум, салем бердік,
Мубарак жуздерінді жана кордік.
Атакты ас-жиынды куттыктауга,
Бауырлас, кыргыз елі, саган келдік.

кыран буркіт кашкан анга.
Хане Жатай, Кара Байтік, Атекене,
Келіп ем амандаса Орман ханга.

Аргы атан ер Атіке, батыр Жантай,
Басына кидін борік кызыл алтай.
Канаттас кыргыз елін кормек ушін,
Боларын осы астын куттік алты ай.
Бас коскан екі халык улы жиын,
Келген сон сойлеу керек созден кайтпай.

Кол жайып, куран окып откендерге,
Аруагым атам кыргыз келдім жоктай.
Алдына калын кыргыз келгеннен сон,
Жарай ма кайтып кету коніл айтпай?!
Кырагы аспандагы акиыкпын,
Кумарым басылмайды борандатпай!

Суйінбай осылай деп токтаганда, Байтіктін тасасында отырган кагылез, кайыстай кара жігіт каргып турып, колына домбырасын ала айгайды салып, Суйінбайга тиіседі.

Катаган акын:

Ау, Суйінбай токтат созінді, 
Ояйын ба козінді!
Акын мен деп ойлайсын, 
Мен турганда озінді!

Кисык агаш кездесті, 
Басыннан олен жаудырып,
Бір курайын тезімді! 
Барын болса карышта, 
Барар жерін сезілді!

Келіп капсын байкамай, 
Олетугын жерінді, 
Корсетейін деп озіне,
Казулы турган корінді!

Ажал айдап келген сон, 
Саган олім тегін-ді!
Тентіреп журіп кангырып, 
Былгама шалкар колімді! 

Кара жалым  хан Орманхан,
Жантай, Байтік бегімді! 
Сыртыннан іздеп, журуші ем,
Келтірді Кудай кезінді! 

Тустін бе балем колыма, 
Урлейін мес кып терінді!
Катырлатып та шайнайын, 
Кыбырлаган жерінді!

Ай Суйінбай, Суйінбай, 
Суйінбай маган буйым ба-ай! 
Суйінбай сені женермін,
Ешкімге де сиынбай!

Айтысатын акынсын, 
Бір калаштык тиынга-ай!
Керегін жок Кыргызга, 
Керегін Казак жиынга-ай!

Келіп капсын ордама,
Катаганды туйынбай! 
Боз жапалак сен едін, 
Киякты сункар мен едім, 
Тырнагыма ілінсен, 
Калмайды желкен киылмай!

Осы жерде женілсен 
Кірмессін кайта жиынга-ай! 
Еліне сонсон кайтарсын, 
Козіннен жасын тиылмай!

Арманда калма Суйінбай,
Акында болсан байкайын,
Басыннан олен жаудырып,
Миынды біраз шайкайын!

Айтыспаймын да сенімен,
Сес корсетіп кайтайын!
Коптігімді-ау айтайын,
Байлыгымды-ау айтайын,
Менін атым Катаган,
Коныр Борік асында,
Бес жуз жылкы матагам!

Суйінбай тауір акын деп,
Мунын несін атаган!
Кус мойынды, коян жон,
Тулпардан туган жатаган!

Бай мырзанды коса гып,
Айтысыам деп менімен,
Олтіріп алма кападан!
Суйінбай сенен женілсем,
Катаган болмай катайын,
Кок шешектен жатайын!

Кыргызга акеп мактанып,
Беш тиынга-ау сатайын!
Аскер тартып барганмын,
Созімнін тапшы жалганын,
Аскер тартып барганда,
Озімдікі болмап па ед,
Койнындагы жарларын!

Атка да мінген арларын!
Кенесары тореннін,
Басын кесіп алганмын,
Науырызбайдай бегінді,
Итіме суйреп салганмын!
Заты жаман Суйінбай,
Кане кегінді алганын!

Алам деп кегін жургенде,
Ішінде кетер арманын!
Ау, коптігімді де айтайын.
Орауыз, кара бурадай, 
Шала сойлеп жатпайын! 

Куніне шауып жараган, 
Жуйрік жалын тараган, 
Кара Байтік бегім бар, 
Падишадан шен алган,
Орманханга балаган!

Аузына Кыргыз караган!
Батыр Жантай бегім бар, 
Егізек пен Тогызак, 
Бугы деген кыргызым, 
Мандайга біткен жулдызым!
Кыргыз болып аттансам, 
Озімдікі емес пе! 
Казактагы бар кызын! 

Кызын турмак кул болар, 
Босагандагы жалгызын! 
Кангырып журген казагым,
Кимылдашы канеки.

Суйінбай акын сені ме, 
Меніменен айтыссан, 
Кіргізермін акеннін, 
Озенді жерге бас урган, 
Казулы турган коріне!

Кезенді жерді-ау асырган, 
Казактын шауып жылкысын,
Алдына салып айдаган! 
Байлык десен, бізде бар, 
Батырлык десен, бізде бар!

Ел шетінен айтайын,
Сарыбак уш мын дулым,
Жагамдагы кундызым!
Мандайдагы жулдызым,
Бугы деген журтым бар,
Байлык десен, мунда бар,
Коптік десен, мунда бар!

Беттік десен, мунда бар,
Кокше коян кумда бар,
Біздей ерчі кайда бар!
Касар уры деген кыргызым,
Сары рудан козгасам,
Тен келмес оган каруын!

Ауадан былай коп Солта,
Найзасын таска жаныган,
Тулпар мініп жараткан,
Жанды аузына караткан!

Сол Солтынын ішінде,
Калын кара Канайым,
Канайымды каптатып,
Казагым саган салайын!

Казак кандай, мен кандай,
Оган несін карайын!
Айтысам деген акыннын,
Суйінбай!
Зар жылатканмын талайын!

Онан бері танайын,
Как шекеннен урайын!
Кимылдашы канеки,
Кай жаксын бар ей Казак, 
Сыртыннан багып турайын!

Алатаудан тотелеп,
Тау ешкідей, тік басып,
Саягыма шыгайын!
Тынай менен Саяктын,
Артык кылып насілін,
Жараткан жок па Кудайым!
Онан да бері Саягым,
Саягым аман турганда,
Суйінбайдын да устінен,
Алар ма еді таягым!

Бурынгы мен сонгыда,
Оналып еді баягым,
Орманхандай бегімнін,
Кушактап суйген аягын!
Суйінбай акын байкадым,
Как шекеннен шабайын,
Сыртыннан багып карайын!

Деп, демін алганда, Катаганнын екпінінен жасканган Тезек торе Суйінбайга жалтак-жалтак карай береді.

А дегенде Суйінбай булыгып калады. Сол кезде Болтірік батыр Тезек Тореге: «Ей, торем, котер басынды, канынды кашырма. Суйінбай олен таппай отыр дейсін бе?! Булыгып отыр. Суйінжан, шыгар даусынды» – дегенде, Тезек тореден бастап сойлеп кетеді.

Сондагы Суйінбайдын Катаганга айтканы:

Кашырма торе, канынды,
Кіргізейін жанынды,
Катаганнан женілсем,
Талап алгын малымды!

Іздегенім осы еді,
Іздегенім табылды.
Катаган созден жанылып,
Оз-озінен жанылды.
Кызып турган темірге,
Озі келіп карылды!

Нарескенге жолыктын,
Шашамын судай канынды.
Болаттан курыш кылышпын,
Алтыннан соккан сабымды!

Кабагын шытса Суйінбай,
Тарту кылып тартарсын,
Койнындагы жарынды,
Айдап келіп берерсін,
Алдындагы малынды,
Малын тугіл барынды!

Жуйрік аттай косілсем,
Коре алмассын шанымды,
Алжыган тазы секілді,
Аныламай шаптын анынды.
Заты жаман Катаган,
Иттігін кашан арылды!

Жанадан созім жанада,
Мактанып журсін Катаган!
Бес алты біткен танага,
Кенесары, Наурызбай!
Кыргызды барып бес шауып,
Келтірген аузын тобага!

Торелерін кергілеп,
Апарып тыккан молага,
Бул Кудайдын казасы,
Казага карсы бола ма?
Заты жаман Катаган,
Манайыма жолама!

Арнарсені бір сойлеп,
Аркімді бір даттайсын,
Алжып анга шыкканша,
Уйде неге жатпайсын?

Байлыгын сенін белгілі,
Бутынды отка кактайсын,
Жаздай егін айдайсын,
Жалгыз бузау байлайсын!

Тур-турлікті коймайсын,
Суйінбай сынды акынды,
Женемін деп ойлайсын,
Карсы шапкан кыргига,
Ажалы жеткен торгайсын!

Кон шокайын бултылдап,
Комекейін жылтылдап,
Аз конакка ак сурап,
Коп конакка кап сурап,
Казак жакын келгенде, 
Келмеуші ме едін мал сурап!

Коппін деп айттын Катаган,
Коптігін сенін кайда бар,
Уш атанын улысын,
Казагымды каптатсам,
Журтта калган кушіктей,
Айдалада улырсын!

Шапырашты елім бар,
Аскар таудай белім бар!
Байтак жаткан елімнен,
Шапыраштыга сенім бар.
Тулпар мініп жараткан,
Жауын женіп караткан!

Маган кандай тенін бар?
Сураншы, Саурык аттанса,
Сырткы жауга олім бар!
Карасайлап аттанса,
Душпанга казган корім бар!

Шапырашты калын ел,
Жауды корсе каптаган,
Сабыр кылып саспаган.
Карасай улкен ер еді,
Есімі елге белгілі.
Асыл заттын бірі еді,
Аруагы дуркіреп, 
Басылмай алі келеді!

Тулпар шапса талмаган,
Бар казактын улында,
Онан аскан болмаган!
Данкты батыр болмаган!
Данкты батыр ер еді,
Букіл казак жиналса,
Карасай білсін дер еді!

Мен Карасай улымын,
Нар келдемнін турімін.
Айтулы ердін бірімін,
Шапырашты батыр ел,
Батыр туган мен едім!

Менменсіген мыктынын,
Талайын женген ер едім.
Сураншы, Саурык кезінде,
Кайссын бетке кеп едін?

Кудияр хан мен Орманды, 
Алдыма салып куганда,
Білінбей кетті дерегін!
Каршыга тиген шілдей кып,
Сондагы туган мен едім!

Кыргыз, Казак елдесіп,
Тыныштыкта турганда,
Анау мынау демегін!
Шапырашты ішінде,
Калын жаткан асылым.
Артык менін насілім,
Шыбыл менен Айкыным,
Мандайдагы айкыным!

Екей деген акын ел,
Олен таппай киналсан,
Айтысканда бізге кел.
Ескожа деген батыр ел,
Косе косе коктеген.
Букіл казак халкында,
Оган ерлік жетпеген!
Онан бері айтайын,
Калын жаткан Ошакты, 
Атамыз койган осы атты.
Талай елді олжалап,
Талай жерді босатты!
Жасаган жауга осы атты,
Батырлары коп шыгып, 
Алтыннан сауыт жасатты!
Ошакты деген батыр ел,
Ішіндегі атакты!

Катаган акын онбайды,
Тіл тигізіп халыкка,
Аруакка тас атты!
Онан бері Ыстым бар,
Алатаудай куштім бар.
Казагым атка конганда,
Катаган артын муштындар!
Сол Ыстынын ішінде,
Ойык пенен Тілігім бар.
Барлыгы тугел козгалса,
Сыркырар сенін жілігін!

Елдесіп отырган екі елдін,
Калаймысын булігін?
Шагыстырган журтымды,
Жакпады маган кылыгын!
Атагы жок Катаган,
Курысын сенін ырымын!

Онан бері Сары Уйсін,
Улы жуздін барі Уйсін!
Екенімді Суйінбай,
Осыларды каптатсам,
Енді «батыр» танисын.
Есенгіреп еліннен,
Умыт болар тарихын!

Онан бері Канлым бар,
Канылыны каптатсам,
Аузы басынды кан кылар!
Колындагы барынды,
Койнындагы жарынды,
Тартып алып зар кылар!
Шанышкылыны каптатсам,
Кен дуниенді тар кылар.
Кожа менен Тогышак,
Салделері бір кушак.
Кали пірім оз журтым,
Сахарадан жонейтін,
Колден ушкан ку кусап!

Онан бері Сіргелі,
О, да бір журт іргелі.
Жігіттердін барі де,
Теке жауміт мінгені.
Дуниенін кызыгы,
Тамаша даурен сургені!
Іледен ары отейін,
Жалайырга жетейін.

Он екі атанын улы еді,
Абак, Тарак журтым бар.
Ак Кобікті олтірген,
Орак батыр сонда бар,
Аргы атасын айтайын,
Когалы колді шалкыткан,
Туган айды балкыткан,
Созге шешен Балпыктан,
Он екі ата Жалайыр,
Аршынга колын сермеген,
Манына душпан келмеген!

Батыр деген сол елде,
Найзамен шаншып ет жеген.
Ажалдан бурын оледі,
Ынгайына конбеген!
Тулпар деген сол елде,
Алтын Ордада багылып, 
Дорбада турып жем жеген!
Сулу деген сол елде,
Ашпаган бетін пендеге,
Еркектерін ардактап,
Омірі адам кормеген!

Батырлары жасанып,
Аттары кетпес кермеден,
Казак деген батыр ел,
Ешкімге намыс бермеген!
Онан арі Дулатты,
Батырлары коп шыгып.
Талай жерді шулатты,
Спатай андас Байсейіт,
Карсы келген душпанын,
Садак тартып найзамен,
Кылышпен кесіп турапты!

Торт Дулаттын баласы,
Жердін жузін жасырган.
Ерегескен душпаны,
Алдына келіп бас урган!
Былай барсам Сикымым,
Сикымымды козгасам,
Басына салар кикуын!

Онан бері Жанысым,
Жанысымды козгасам,
Жанып кетер намысым!
Батырлары коп шыккан,
Ешкімге бермес намысын,
Калай екен шабысым?
Созімді енді байкап  кор,
Катаган кайта барысып!

Онан бері Ботпайым,
Ботпайымды козгасам.
Кетерсін жанып оттайын.
Етім кызып кеткенде,
Сабыр кып калай токтайын?
Меніменен егеспе,
Жерге урамын доптайын!
Тура тургын Катаган,
Шымырымды жоктайын!

Онан бері Шымырым,
Шымырымды козгасам,
Кеуденнен шыгар шыбынын!
Артыннан шыгар дыбынын!
Одан арі асайын,
Алатаудан тосайын.
Алты аталы Албаным,
Албанымды козгасам,
Саган тусер салмагым!
Кобікті созді коп сойлеп,
Заты жаман Катаган!
Ар кімге тиді салдарын,
Албаным атка конганда,
Тосыркаган торы аттай,
Бойында калмас иманын!

Онан арі Суаным,
Аз да болса жуаным.
Букіл дуние жузінде,
Шогіп жаткан мунарым!

Ешкісіндей кедейдін,
Азгантай гана Кыргызсын!
Алдыма салып куамын,
Алдымнан жутып Катаган,
Артымнан кайта туамын!
Одан арі келейін,
Казакты тере берейін.
Айта берсем таусылмас,
Жалпак жаткан Улы Жуз!

Орта Жузге келейін,
Орта жуздін ішінде,
Жалпак жаткан Найманым!
Кулашын кен жайганым,
Кудайындай силайтын,
Уйіне келген мейманын!
Тур-турлікті коймадын,
Суйінбай сынды акынды,
Женемін деп ойладын!

Ажалы жеткен каргасын,
Буркітпенен ойнадын!
Суйінбайга жетем деп,
Казанымнан ас ішкен,
Кан кусып журме тойганым!
Сол Найманнын ішінде,
Бегімбетпен, Кызайым,
Кос уыстап оленді,
Тобеннен акеп куяйын!

Тобеннен олен сауласа,
Сонда болар уайым!
Одан бері келейін,
Керейімнен терейін.
Байлык пенен коптік те,
Мырзалык пен бектік те,
Оган ешкім жетпеген,
Тауекел кып корейін!

Сарыарканы жайлаган,
Мамага атын байлаган.
Даладагы аттары,
Кулын тайдай ойнаган!
Карсы келген душпанын,
Коралы койдай айдаган.
Сол Арканын жерінде,
Аргын деген журтым бар.

Былай барсан Аргыным,
Аргыным атка конганда,
Басыннан сенін каргыдым!
Ешкім басып корген жок,
Олардын екпін арынын!

Аргын деген сансыз ел,
Коныс кылган мекен гып,
Дуниенін жарымын!
Жерге кіріп кетерсін,
Бассан онын тамырын!

Суйінбай пірін мен болам,
Енді «батыр» таныдын!
Катаган деген адам ба,
Айтканда создін аныгын!
Сол Аргыннын ішінде,
Каракесек елім бар.
Айта берсем Казакта,
Талай, талай корім бар,
Катаган акын козгадын,
Менін де айтар жонім бар!

Атыгай мен Карауыл,
Ар кайсысы ар ауыл,
Одан да ары барайын,
Жауган кардай борайын,
Алды артынды орайын!
Тобыкты менен Уагым!

Оган дагы барайын.
Байлык пенен бектікте,
Мырзалык пен коптікте,
Барлыгынды жисан да,
Коре алмассын манайын!
Жеті ата деген коп журтым,
О да, менін бек журтым.
Жанкутты деген беге бар,
Керегеге алтын сырды жактырган,
Керней сырнай кактырган.
Сен сиякты Катаган,
Акылы жок акынды,
Кул кылып малын бактырган!

Орал тауга бір конып,
Кигаштап томен кетейін.
Бак орнап Кызыр жайлаган,
Мындап бие айдаган,
Мындап бие байлаган!
Карсы келген душпанын,
Коралы койдай жайпаган,
Кіші Жузге жетейін!

Елімнін кандай екенін,
Тусінді шыгар кокейін!
Коктен тонген кок туман,
Кіші жуздін баласы,
Айналасы кок теніз,
Сол тенізге куятын,
Еділ Жайык екі су,
Сырдариянын саласы,
Арасында сол жердін,
Кіші Жуздін баласы!
Султан Сиык, Байсиык,
Хан кызы екен анасы,
Он екі ата Байулы,
Жеті аталы жеті ру,
Алімменен, Шомекей,
Халкымнын еді жагасы!

Канеки бетке карашы,
Казагым тугел атка конганда,
Ешкімнін келмес шамасы!
Одан арі шу дейін,
Ескен желдей гулейін!

Кіші жуздін ішінде,
Алшын менен Жаппасым,
Жанадан бурдым ат басын!
Суйінбай сойлеп болганша,
Тура тургын саппасым!
Одан арі барганда,
Казакты жиып алганда,
Токсан баулы Коныраттан,
Ангімені козгасам, 
Журе алмассын жалганда,
Токсан екі улы бар,
Кыпшагымнан айтайын,
Кунін кандай болады,
Ногайлыга барганда.
Ногайлыга косымша,
Тагы да бар Тамасы,
Канеки бетке карашы!

Коппін деген Казактан,
Катаганнын жок кой санасы!
Толып жаткан коп казак,
Кок пенен жердін арасы!

Манаптары Кыргыздын,
Катаганды акын деп,
Алып келдін уялмай.
Катаган акын сойлесе,
Кулесін езу жия алмай,
Енді міне отырсын,
Орныныннан тура алмай!
Мына отырган Катаган,
Кайта кайта мактанып,
Жантайдын шенін коймайды.
Анга шыккан тазыга,
Оган да каргы байлайды!
Еменнен кушті агашпын,
Еселесен сынбаймын!

Алдаспанга жолыктын,
Тубіне жетпей тынбаймын!
Топ бастаган булбулмын,
Соз бастаган жуйрікпін,
Судан шыккан суйрікпін,
Байгеден озган дулділмін,
Шыгарма Катаган унінді!
Есіне сакта бугінгі,
Канатын сынган кунінді!

Жардагы оскен жапалак,
Келтіріп менін жынымды!
Кыргыз, Казак косылып,
Кыргыз, Казак косылып,
Жалтылдатпа мунынды! – деп токтайды Суйінбай.

– Ботам Суйінбай! Сен жендін, Катаган женілді. Катаган коппін деп мактанды, аттын тугіндей казактан кыргыз кашан коп болып еді?! Бірак, казак ала ауыз ел, аттен сен осыны айтпадын, Катаган! – деп ашуланады батыр Жантай.
– Озіндей казактын жуйрік, алгыр акынынан калын кыргыз ешбір сыйын аямайды. Бір еркелігінді котереміз. Женген жулдене не тандайсын? Соны оленмен айтшы, Суйінжан! – дейді екі елдін айтысын баскарып отырган, торагасы Кара Байтік.

Суйінбай:
Ер-токымы алтыннан
Бір ат бергін астыма,
Асемдетіп мінерге.
Керегесі кумістен,
Босагасы асыл тас,
Бір ак отау уй бергін,
Енкейіп оган кірерге!

Алтын кынап, кылыш бер,
Білегіме ілерге.
Он жеті жасар бір кыз бер,
Онымен ойнап-кулерге.
Он бес атан туйе бер,
Жугімді артып журерге.
Тогыз жуз жылкы берерсін,
Еліме айдап барарга!
Тогыз жуз жамбы берерсін,
Сандыгыма саларга!
Іздеп келген Суйінбай –
Кем берсен мунан алар ма?!

Келістіріп сойлесе,
Жаксыдан соз калар ма?!
Оз ойына сенбесе,
Суырылган жуйрік болмаса,
Жакыслар алдына келер ме?! –

дейді Суйінбай.

– Суйінбай ботам! Екі елдін бас коскан улкен айтысында Катаганды женгенін ушін: Ыстыкколдін ак кобігінен жаратылган аскан сулу Мейіз атты кыз, алты канат ак орда, алтын бесік, бір буркіт, мойнында куміс каргысы бар екі тазы силаймыз. Риза бол карагым! – дейді Кара Байтік аска жиналган куллі казак пен кыргыздын ортасында.

--------------------------------------------------

В  тексте    урезали  то , что Суюнбай говорил о кипчаках . Не нашёл полную версию , везде урезано 
с 30-той минуты.

  и коныратов урезали 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Казахский хан с женой (щёголь в клёшах и грациозной ханской шляпе): 

 

6c71672adb0e.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

http://atsman.livejournal.com/1756274.html?thread=23211122

 

 

ПАРУ часов назад вернулся с коллоквиума, на котором слушал доклад К., обладателя докторской степени из Монголии, не то историка, не то кого, короче, чёрт его знает. 

Вчера после обеда раздали напечатанный отдельной книжкой доклад ("Казахстан - страна Тангуна"), Мунский сказал мне: "Вы знаете про Казахстан. Подготовьте вопросы. Дайте до одиннадцати утра, чтобы я мог передать их докладчику". Я глянул книжку и пришёл в ужас. Три жуза, по автору, подобны трём Чосонам, жужани, чукчи на Камчатке и целый сонм народов с названиями на "ч" и "ж" - Чосон (поэтому и Чукотское море, и в древности называвшееся Жужаньским Каспийское, на самом деле, Чосонские, то бишь Корейские), Астана - то же, что древнекорейский мифологический Асадаль, Тенгри (Небо; верховное божество) - Тангун (правитель), буряты - пуёсцы и всё такое. Как можно задавать такому вопросы, как комментировать? На всякий случай настрочил две страницы с пятью вопросами, но давать Мунскому не стал. Коллоквиум будут снимать на камеру, потом покажут по телевидению - нужен мне скандал? 

Докладчик оказался милым на вид, но совершенно безбашенным молодым человеком. Послушав его, я пришёл в ещё больший ужас. Он придумал, что в древние времена по всей Евразии существовала система объединения, конфедерации Чосон. Больше всего меня поразили хагаты (кор. хагатхы). Это слово вообще-то заканчивалось, сказал молодой человек, на "с", но, поскольку по тогдашней моде все названия народов имели показатель множественности (надо думать, монгольский) -т, "с" с присоединением "т" вылетело, и "хагас" стало "хагат". Молодой человек показал на карте место, где обитали хагаты, и я сообразил, что он говорит о хакасах. Безумец! Он не знает, что "хакас" - никогда не существовавшее слово, что это неправильно прочитанное (прочитанное как hiakasse) древнекитайское "кыргыс". Я мало что понимаю в истории, но с лингвистикой у докладчика, кажется, не в порядке. Как хорошо читать доклады незнающей публике!

 

:D

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ученые обнаружили новые данные о происхождении казахов

В рукописях Тегерана учеными была найдена необычная рукопись с условным названием "Тарихи монгол".

Ссылка:

https://news.mail.ru/inworld/kazakhstan/society/21120001/?frommail=1

 

В статье говорится о том, что этноним "qazaq" древнее, чем это принято считать. Меня же заинтересовала рукопись и в связи с чем появилось ее условное название... 

  • Одобряю 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Австрийцы в роскошных казахских ханских халатах и калпаках:

 

535e92a6-fb02-4380-9e83-4b748f615c45_w97

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вот легенда.

 

По кит. источникам первое упоминание Алаш связано с народом Динлин, 3-4 вв. до н.э., они выводили пегих лошадей - алаша, поэтому, дескать, соседи покупавшие их коней и называли этих динлинов "Алаш". В казахском шежире Майкы-бия упоминается племенной союз Ін-Ді-Іле, от которого произошли тохароязычные Иле-уйгуры (малая народность в СУАР). Про народ Алаш/һаладж/қалаш говорится почти во всех вариантах легенды об Ақ-құс/Огуз кагане (исторический шаньюй Модэ кит. летописей). Сегодня племя Калаш входит в пуштунскую конфедерацию племен в Пакистане и Афганистане. Народная этимология уйгурской версии легенды о происхождении племени Алаш говорит следующее: один человек во время похода гуннов отстал от основного войска, а когда он нагнал своих на привале, то все уже завершили трапезу и Каган сказал ему: "Хал аш", т.е. "оставайся голодным". Придыхательная "һ" по законам фонетики или игнорируется, или укрепляется в "қ". Легенда есть и у казахов про родоначальника казахов по имени Қыдыр Қалша, или в другой фонетике - Хызр Алаш. Когда войско кагана Мәди-ара (Модэ-шаньюй) возращалось домой из западного похода, его любимый военачальник Қыдыр Қалша/Хызр Алаш заболел и остался в степи с тремя сотнями бойцов, от которых и пошел народ Алаш, казахи. Деление на 3 жуза согласно легенде - отсюда же. О нескольких каганах с именами Алаша и Алаш эпохи Тюркских каганатов упоминает ряд источников. Так, к примеру, один из них, согласно преданию, имел имя Алаша Қара Жаурын Түрік (Тюрк с почерневшими от проказы лопатками) - историческая личность, по приказу которого был убит каган Западного каганата. Известен Алаш-хан Второй по прозвищу Қазақ, который ушел из под власти Восточного каганата в степи Приазовья и стал "казаковать". По версии Майцы-бия его потомком был голубоглазый и рыжебородый хан Жалаиров Тан-хан, являющийся якобы предком Чингисхана в 33-м колене. Монгольская версия об этом умалчивает. Титул Алаш-хан Третий был присвоен Жошы/Джучи - старшему сыну Чингисхана - при инаугурации его на курултае в предгорьях Улытау Центрального Казахстана. По преданию, три бия трех жузов - Майкы би (правое крыло), Кунан би (центр) и Алшын би (левое крыло) постановили, что новым ураном войск Джучиева улуса будет новый титул хана - Алаш. Как говорил Майкы-би: "Даже если твой родной отец в бою будет кричать не "Алаш", а другой уран, то ты должен, не дрогнув, поразить его". Алаш-ханом Четвертым был ногайский хан Ахмед. Его мазар находится рядом с мазаром Джучи в Улытау и относится к 14 веку (а не к 10-му, вопреки заявлениям некоторых "любителей древности"). Известно, что идею Қазақ из забвения возродили ногайцы (Едыге би), совместив ее с понятием Алаш - такова была идейная сила этого древнего архетипа. Формальная расшифровка его как "пестрый", "разномастный", "разноцветный" верна, но отражает лишь одну сторону, высвечивает лишь одну грань - только то, что действительно Джучиев улус был мультиэтничным конгломератом разноязыких племен. Но Алаш не просто слово, это - архетип, который имеет многотысячелетнюю историю и вызывает массу подсознательно-инстинктивных ассоциаций. Не случайно ведь корень АЛ (пламя, огонь как источник энергии) присутствует во многих субстанциональных понятиях ностратических языков, например в семитских - АЛЛА как один из эпитетов Бога, его энергетическая ипостась.

Автор: Ilyas Qaigy

 

Для меня это партия кадетов  в 1917-года.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Адамдар скажите, с какого века алшыны живут на зап.Казахстана?

Я считаю,что алшины как то связано с татарами и маньчжурами 13 века в передовых отрядах Чингис-хана.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 

Адамдар скажите, с какого века алшыны живут на зап.Казахстана?

Я считаю,что алшины как то связано с татарами и маньчжурами 13 века в передовых отрядах Чингис-хана.

Они связаны либо с огузами, либо с кимаками

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Адамдар скажите, с какого века алшыны живут на зап.Казахстана?

Если считать что алшины это алчи-татары то с 13 века

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.



×
×
  • Создать...